על אף ההנחיה על הקפדה לקיום הנחיות משך ההמתנה לשירותים נוספים בתחום התפתחות הילד, במקרים רבים, משך ההמתנה עולה על התקופה הנדרשת.
התקופה לילד עד גיל שנה היא 3 חודשים ממועד הפנייה, וליד מעל גיל שנה התקופה היא 4 חודשים ממועד הפנייה. במקרה של חריגה מזמני ההמתנה, נדרשות קופות החולים לתת החזר עבור רכישת השירות באופן פרטי ע"י ההורה. גובה ההחזר יהיה עד לתעריף משרד הבריאות.
הזכאות מתייחסת למקרים שבהם ילד שלא אובחן בתוך פרק הזמן הנזכר, הן ביחס רכישת שירות אבחון והן ביחס לרכישת שירות טיפולי וכן לילד שאובחן בתוך פרק הזמן הנזכר, אך לא נקבע לו תור לטיפול הנדרש מתוצאת האבחון.
הוראות אלו חלות גם ביחס למבוטח שנקבע לו תור לשירות בתוך פרק הזמן הנדרש, אך משך ההמתנה בין התורים שנקבעו לו ביחס לאותו שירות עולה על חודש.
מאת: יואל ליפשיץ, סמנכ"ל לפיקוח על קופות החולים ושירותי בריאות נוספים