צרכנים בארה”ב מאמינים כי פרסום תרופות מרשם בטלויזיה ובעיתונים הוא הוגן ומאוזן, אך פחות בפרסום מקוון.
לפי תוצאות סקר צרכנים של עיתון הבריאות הפופולרי PREVENTION, 79% מהצרכנים שמעו וראו התייחסות לסיכון בפרסומת בטלויזיה ו- 63% שמעו וראו את התייחסות לתועלת.
לעומת זאת, 48% ראו התייחסות לסיכון ו- 52% ראו התייחסות לתועלת בפרסום בעיתונים, ו-37% ראו התייחסות לסיכון ו- 54% ראו התייחסות לתועלת בפרסום מקוון.
מכאן שלפח תפיסת הצרכנים, קיים איזון ביו מסר התועלת למסר הסיכון בפרסום בטלויזיה ובעיתונים וזאת בניגוד לפרסום מקוון.
ממצא נוסף הוא שכ- 75% מהצרכנים רואים פרסום תרופות מרשם בכל הערוצים ככלי יעיל ושימושי המוסיף לידע שלהם.
הידיעה הועברה ע”י דר’ שגב שני – סמנכ”ל רגולציה ורפואה – ניאופרם, המחלקה לניהול מערכות בריאות, אוניברסיטת בן-גוריון, ב”ש