ההוצאות העולמיות בתחום המכירות והשיווק עלו בשנת 2010 ב- 1.5% והגיעו לערך של 91$ ביליון, אך מרבית העלייה נצפתה הודות לגידול הפעילות בסין, יפן ואמריקה הלטינית, בעוד שמרבית החברות במערב ערכו קיצוצים נרחבים בתחום זה.
זו מסקנתו של דו"ח מחקר שוק שנערך על ידי Cegedim Strategic Data המבצעת ביקורת הוצאות לחברות תרופות ביותר מ- 30 מדינות. הדו"ח מציין כי ההוצאות שנלוו לפגישות ולעריכת אירועים עלו משמעותית ביפן (+14%), סין (+19%) ואמריקה הלטינית (+18%). לעומת זאת, ההוצאות הללו ירדו בארה"ב (-17%) ובאירופה (-7%).
בשנת 2010, ההוצאות הגלובליות על קידום אנשי מכירות עלו ב- 2.2% ל- $56.1 ביליון אך הקיצוצים במצבת אנשי המכירות באירופה היו משמעותיים גם הם כאשר מספר חברות גדולות צמצמו את מצבת אנשי המכירות שלהן ביותר מ- 10%. מצבת אנשי המכירות באירופה חוותה קיצוצים גדולים בעוד שבסין, אמריקה הלטינית ויפן, מרבית החברות המרכזיות גייסו נציגי מכירות נוספים.
הוצאות השיווק הגלובליות של 10 החברות המובילות כמעט ולא גדלו במהלך 2010 אך היו אחראיות למעל ל- 41% מההשקעה הכללית בשיווק – שיעור דומה לזה של שנת 2009. שלוש מתוך עשרת החברות המובילות הינן אמריקאיות, חמש אירופאיות ושתיים יפניות בינלאומיות.
Christopher Wooden, סגן הנשיא של CSD global promotion audit ציין כי "בשווקים המתפתחים, התעשייה אימצה במהירות את השימוש בפגישות ואירועים כדרך אפקטיבית לאינטראקציה איכותית עם מספר מקסימאלי של אנשי בריאות. האסטרטגיה הנ"ל כוללת שיווק של אחד-על-אחד כשהחברות מתמודדות עם האתגר של גידול מהיר ודרישות להכשרה."
"נראה כי מרבית השווקים המערביים נוטים לחפש דרכים להתייעל כאשר 9 מתוך 10 החברות המובילות בארה"ב ובאירופה מקצצות במצבת אנשי המכירות. תפוגת פטנטים, מחקר ופיתוח מוגבלים וקונסולידציה תעשייתית מובילים כולם לפישוט ולהתייעלות של אסטרטגיות המכירה והשיווק בשווקים המערביים הוותיקים."
הידיעה הועברה ע"י מערכת PharmaLine