השימוש בטכנולוגיות בקופות החולים מתרחב, וחלק מזה הוא ביקור רופא בשיחת וידאו — רפואה מרחוק. השירות הרפואי זמין ומהיר יותר: אפשר להיכנס לאפליקציה, להתחבר לרופא זמין, ולתאר בפניו, למשל, את כאב הגרון ממנו סובלים. הרופא יתשאל את החולה על הכאב וירשום לו בדיקות ותרופה. אכן, חלומו של ה"צרכן" החדש, שהכל זמין לו כאן ועכשיו. בפעם אחרת יהיה זה כאב ראש עז. הרופא ישאל שאלות וירשום שוב תרופה. הוא יבין באיחור שאם היה רואה את המטופל במציאות, פוסע לתוך חדרו בקושי רב, ולא רק את פלג גופו העליון מול המסך הקטן, היה מתייחס לכאב יותר ברצינות, בודק בדיקה גופנית, מגלה את העורף הנוקשה ואת הדימום המוחי אשר הצריך…
מאת יואב יחזקאלי, לירז מרגלית