זמן המסך בקרב ילדים הולך וגדל. מנתוני המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC)עולה כי ילדים בגילאי 8-10 מבלים בממוצע 6 שעות ביום מול מסכים ובגילאי 11–14 כמעט 9 שעות ביום.
מחקר חדש מאוניברסיטת קליפורניה טוען כי למסכים עשויה להיות השפעה קריטית על התפתחות הילד כאשר נעשה בהם שימוש בגיל צעיר.
במסגרת המחקר נותחו הנתונים של 56 ילדים בגילאי 32-47 חודשים, במשך שנתיים וחצי, בין יולי 2016 לינואר 2019.
במהלך תקופה זו, הילדים הגיעו לקמפוס למשך 90 דקות, שם החוקרים העריכו את יכולתם 'לווסת את עצמם' כלומר יכולתם לתכנן, לשלוט ולפקח על מחשבותיהם, רגשותיהם והתנהגויותיהם.
החוקרים גם ביצעו סוג של מבחן סיפוק מושהה בו הם ביקשו מהילדים לא לפתוח מתנה בזמן שהחוקר עזב את החדר לפרק זמן קצר.
החוקרים השוו את התוצאות ממשימות אלה למידע מההורים אודות זמן המסך. המידע כלל את הגיל בו נחשפו הילדים לראשונה למסך וכמה זמן בילו בשבוע מול המכשירים.
התוצאות הראו שילדים שהחלו להשתמש בכל אמצעי המדיה (כולל טלוויזיה, מחשבים, סמארטפונים וטאבלטים) מוקדם יותר בחיים, היו בעלי יכולות ויסות עצמי נמוכות יותר.