תסמיני דיכאון וחרדות היו שכיחים יותר מאשר לפני סגירת בתי הספר בפרובינציית הוביי, סין.
סגירת בית הספר הקשורה ל- COVID-19 השפיעה על מיליוני ילדים ברחבי העולם. דאגה הועלתה מההשלכות השליליות של בידוד חברתי, היעדר גישה לטיפולים ופעילויות רגילות, ומתח משפחתי הקשור בכספים ומחלות.
כדי לבחון את ההסתגלות הפסיכולוגית של ילדים, החוקרים סקרו 1784 ילדים בכיתות ב'-ו 'המתגוררים במחוז חוביי שבתי הספר שלהם היו סגורים במשך למעלה מחודש. בסך הכול 22.6% מהתלמידים דיווחו על תסמיני דיכאון ו -18.9% דיווחו על תסמיני חרדה – שיעורים גבוהים יותר משיעורי הבסיס המדווחים אצל ילדים באסיה. שיעורי תסמיני הדיכאון היו גבוהים יותר בקרב ילדים שהתגוררו בווהאן (בהשוואה לעיר אחרת במחוז הוביי).
מין הילד או הכיתה לא היו קשורים לדיכאון או חרדה.