אנשי מערכת הבריאות משתמשים במחשבים ובטלפונים ניידים בתדירות הולכת וגדלה – אך לאו דווקא לצורך הטיפול בחולים. מאמר שפורסם בניו-יורק טיימס מתאר כיצד מנתחים מנהלים שיחות טלפון אישיות במהלך ניתוחים, רופאים עורכים קניות באתרים מקוונים במהלך תורנות בחדרי המיון וטכנאים שולחים הודעות טקסט בזמן העבודה.
רופאים ובעיקר הצעירים שבהם מוסרים כי הם חשים בצורך עז לבדוק את אמצעי התקשורת האלקטרוניים ולחפש את המידע "החדש ביותר הזמין בלחיצת כפתור," אך אפילו במקרים בהם הטכנולוגיה משמשת לצורך גישה למידע – ה- "iPatient" – המטופל המצוי על המסך עשוי לקבל את מרבית תשומת הלב בעוד שהמטופל האמיתי הופך לשולי.
הטכנולוגיה מאפשרת לצמצם את הסיכון. אך הדבר האחרון שאנו רוצים והדבר שמתרחש במקרים מסוימים הוא שהמחשב נכנס בין המטופל והרופא.
הידיעה הועברה ע"י מערכת PharmaLine