ילדים שלא החלימו מזעזוע מוח סובלים מקשיים אקדמיים גדולים יותר בהשוואה לילדים שהחלימו מזעזוע המוח, כך עולה ממחקר חדש שפורסם בכתב העת Pediatrics.
החוקרים בדקו כ- 350 ילדים בגילאים 5-18 שחוו זעזוע מוח במהלך 28 הימים האחרונים.
ילדים שעדיין הציגו סימפטומים, אף הציגו סבירות גבוהה יותר לדווח על רמות בינוניות עד גבוהות של חששות בנוגע ליכולתם האקדמאית, בהשוואה לילדים שהחלימו מזעזוע המוח (59% מול 16%). ילדים שהציגו סימפטומים אף הציגו שיעור גבוה יותר של בעיות אקדמאיות הקשורות בזעזוע מוח, כגון קושי להקדיש תשומת לב או הבנת החומר (3.6 מול 1.1 בעיות בממוצע פר ילד).
מרבית הילדים הסימפטומאטיים האמינו כי ציוניהם יפגעו. יתר על כן, תלמידי תיכון סימפטומאטיים דיווחו על שיעור גבוה יותר של בעיות אקדמאיות בהשוואה לתלמידים צעירים יותר שלא החלימו מזעזוע המוח.
החוקרים הדגישו כי על צוותי הרפואה לשוחח עם הילד על הסימפטומים הקשורים בזעזוע המוח שלו ועל צרכיו הלימודיים.