מבקרי פסטיבל חוצות היוצר שנערך החודש בירושלים, שהגיעו למופע בבריכת הסולטן, הופתעו אולי לגלות את המתחם כולו ממותג בלוגו של קופת החולים השנייה בגודלה בישראל — מכבי שירותי בריאות. מפתיע לא פחות היה למצוא, לצד כל מושב ממותג בלוגו הקופה, שקית של חטיף תפוצ'יפס — לא בדיוק המזון המומלץ על ידי משרד הבריאות או על ידי גוף שחורת על דגלו את בריאות הציבור, כמו קופת חולים.
זוהי רק דוגמה אחת לשורה של תופעות שיווקיות שמעלות את השאלה: מה לקופת החולים ולזה? כך, למשל, מכבי הגיעה להסכם עם עיריית אלעד, שלפיו הקופה ממתגת את כל כרטיסי התושב בעיר. כך, לצד לוגו העירייה, מתנוסס לוגו של קופת החולים על הכרטיס, ובחלקו האחורי יש הפניה לסניפים למוקד מכבי. אף שמדובר בכספי ציבור, במכבי סירבו לחשוף בפני TheMarker כמה כסף הוציאה הקופה על מיתוג המופעים וכרטיסי התושב.
מאת רוני לינדר-גנץ