מחקר חדש מגלה כי ילדים בגיל הגן, הקופצים, רצים ומשחקים, אף מפתחים יכולות של זיכרון וכישורי פתרון בעיות, ממצאים המדגישים את חשיבותה הקריטית של תנועה בלמידה המוקדמת.
החוקרים בחנו את הקשר שבין כושר גופני, פעילות גופנית, הימנעות מפעילות גופנית וארבעה דומיינים של תפקודים ניהוליים בקרב ילדים בני 3-5 שנים. מחקר החתך כלל 241 ילדים משני בתי ספר בספרד.
התפקודים הניהוליים נמדדו באמצעות כלים שונים, כולל הערכות מקוונות, שבחנו זיכרון עבודה ויזואלי, זיכרון עבודה פונולוגי ומעבר בין משימות קוגניטיביות שונות.
כאמור, נמצא כי ילדי גן עם כושר גופני גבוה יותר תפקדו טוב יותר באופן מובהק סטטיסטית בכל המטלות הקוגניטיביות, ובמיוחד במטלות הוויזואליות, הפונולוגיות ובמעבר קוגניטיבי בין מטלות שונות.