מחקר של ה- FDA מצא כי עלוני ה- CMI – consumer medication informationהניתנים לחולים עם כל מרשם חדש, אינם עקביים קלים לקריאה ולא לגמרי מובנים.
הניסוי Expert and Consumer Evaluation of Consumer Medication Information מצא שבעוד 94% מהצרכנים מקבלים CMI בעת קבלת תרופה חדשה, רק 75% מהמידע המופיע בו הוא שימושי וענה על ההגדרות שקבע הקונגרס ב- 2006 למתן CMI בעת ניפוק מרשם חדש.
ה- CMI הוא עלון וולנטרי שאיננו עובר פיקוח ע”י ה- FDA בניגוד למידע המועבר לצוות הרפואי ולעלון המצורף לצרכן.
לדברי דר’ Janet Woodcock- director of the FDA’s Center for Drug Evaluation and Research המחקר מצביע על כך שהשיטה הוולונטרית של ה-CMI נכשלה בהעברת מידע בטוח יעיל ועקבי לצרכן.
לדבריו על ה- FDA לעבוד עם צרכנים, רוקחים, חברות התרופות, ורופאים על מנת לבנות מסמך מתאים.
פגישה פומבית בממצאי המחקר תיערך בראשית 2009.
הידיעה הועברה ע”י מערכת PharmaLine