למרות יתרונותיהם הבריאותיים, שימוש יומיומי במולטיויטמינים אינו מסייע לתלמידים בלימודים, כך עולה ממחקר חדש שבחן ילדי בית ספר יסודי מניו-ג'רזי.
הממצאים האחרונים מנוגדים לאלו העולים ממחקרים קודמים שמצאו כי תוספים שכאלו משפרים את ההישגים האקדמאים וזאת בעיקר בקרב ילדים עם דיאטה לקויה.
מחברי המחקר בחנו 700 ילדים מכיתה ג' ועד כיתה ו' במהלך השנים 2004-2005. מחצית מהילדים קיבלו תוספי מולטיויטמינים בלעיסה מדי יום לימודים במהלך הפסקת הצהריים בעוד ששאר הנבדקים קיבלו פלסבו, בגלולה דומה במראה ובטעם אך ללא מרכיבים פעילים.
בסוף שנת הלימודים לא נמצא כל הבדל בציוני המבחנים, בדירוג הכיתתי, בשיעור האיחורים לבית הספר או ההיעדרויות בין שתי קבוצות הילדים.
החוקרים דיווחו ב- Journal of the American Dietetic Association כי התוספים כללו רק 12.5% ו- 50% מהערכים היומיים המומלצים של סידן וברזל בהתאמה, יחד עם 100% מהערך המומלץ של ויטמינים ומינרלים אחרים. בהינתן כי מספר משתתפים הציגו ערכים נמוכים של שני הנ"ל בתחילת המחקר, יתכן כי חלק מההשפעות הפוטנציאליות של תוספי המזון היו מוגבלות מלכתחילה.
לידיעה >>
הידיעה הועברה ע"י מערכת PharmaLine