מחקר חדש, שפורסם בכתב העת Nutrients ונערך בארה”ב, בחן את ההשפעה של צריכת קפה על תהליכים ביולוגיים שונים, בהם גם כאלו הקשורים להזדקנות תאית. החוקרים מצאו כי רכיבים מסוימים המצויים בקפה מפעילים קולטנים, המשפיעים על תגובות הגוף לסטרס, תהליכים דלקתיים, זיהומים ותהליכים הקשורים להזדקנות, כגון חילוף חומרים ותיקון רקמות שנפגעו.
החוקרים הדגישו כי הקפאין לא היה המרכיב האחראי ליתרונות שנצפו, אלא שתרכובות נוגדות חמצון וחומצות, המצויות בפולי הקפה, הן אלו שהפעילו את הקולטנים באופן היעיל ביותר. על פי עורכי המחקר, מרכיבים אלו מסייעים להפחתת היווצרות נזקים תאיים, תהליכי דלקת וייתכן שאף להאטת התפתחות תהליכים סרטניים.


