מחקר חדש שנערך בקוריאה מצא כי טיפול מוקדם לאחר אבחנה של סוכרת מסוג 2 משפר את סיכויי ההישרדות של המטופלים. המחקר, שפורסם ב-JAMA Network Open, בדק את הקשר בין תזמון תחילת הטיפול נגד סוכרת והסיכון לאירועים קרדיווסקולאריים משמעותיים ותמותה בקרב מטופלים, שעברו את הסף המעבדתי לאבחנת תחלואה.
המחקר כלל כ-23 אלף נבדקים בגיל 48.2 בממוצע. הנבדקים החלו לקבל טיפול בתוך 3, 6 או 12 חודשים לאחר האבחנה, או שלא החלו לקבל טיפול.
לאחר 5 שנים, הסיכון האבסולוטי לאירועים קרדיווסקולאריים משמעותיים עלה מ-0.46% ל-1.43%, כאשר תחילת הטיפול הייתה מאוחרת. יתר על כן, מטופלים, שהחלו לקבל טיפול בתוך 3 חודשים, הדגימו את הסיכון האבסולוטי הנמוך ביותר למוות מכל סיבה.


