אין הבדל במידת ההתפתחות וההשכלה של ילדים בגילאי בית הספר, שנולדו לאחר הפריית מבחנה או היריון ספונטני. אלו ממצאיו של מחקר חדש שפורסם בכתב העת PLOS Medicine.
החוקרים, מאוניברסיטת מלבורן, בחנו את הקשר בין הפריית מבחנה ובין ההתפתחות וההשכלה בגיל בית הספר.
הניתוח כלל כ-400 אלף ילדים שנולדו בין השנים 2005 ו-2014.
החוקרים לא מצאו כל קשר סיבתי בין הפריית מבחנה ובין הסיכון לבעיות התפתחות בגיל הכניסה לבית הספר. באופן דומה לא נמצא קשר שכזה גם בגילאים 7-9 שנים.
יש לציין כי הממצאים עלו לאחר תיקנון למגדר, הגיל בעת ההערכה, שפת אם שונה מאנגלית, מצב סוציואקונומי, גיל האם בלידה ורמת ההשכלה של ההורים.