מערכות ללמידה עמוקה מדגימות יכולות ניבוי גבוהות לאבחנת הפרעות על הספקטרום האוטיסטי מהתפתחות נורמלית. אלו מסקנותיו של מחקר חדש, שפורסם בכתב העת JAMA.
החוקרים, מדרום קוריאה, פיתחו מודלים ללמידה עמוקה, על מנת להבחין בין הפרעות על הספקטרום האוטיסטי והתפתחות נורמלית, ועל מנת להבדיל בין חומרת התסמינים הנלווית להפרעות הספקטרום האוטיסטי.
לילדים הנבדקים ניתנו משימות שונות, וצילומי הוידאו נותחו.
הניתוח הסופי כלל 45 ילדים עם הפרעות על הספקטרום האוטיסטי ו-50 ילדים עם התפתחות נורמלית.
החוקרים מצאו כי למערכת הלמידה העמוקה ביצועים ניבואיים טובים.
"אנו מאמינים כי המחקר החדש פותח אפשרויות לאיסוף מידע בהיקף נרחב, הנוגע לסמנים התנהגותיים ובכך להגיע לאבחנה מדויקת באמצעות מודלים של בינה מלאכותית ולמידה עמוקה", כך סיכמו עורכי המחקר.