מחקר, שפורסם בכתב העת JAMA Network Open, בחן כיצד השימוש בטאבלט בקרב פעוטות עם התפתחות שפתית מעוכבת מושפע מהתערבות עם מיקוד קשב משותף. במסגרת התהליך הזה שני אנשים מתמקדים בדבר אחד, כאשר המודעות שלהם משותפת מסיבות חברתיות.
החוקרים בדקו כיצד צריכת תכנים במדיה האלקטרונית קשורה עם התגובה לרמזים תקשורתיים בקרב פעוטות.
63 נבדקים בגילאים 18-32 חודשים, עם דפוסים טיפוסיים של התפתחות נוירולוגית-התנהגותית, נכללו במחקר.
החוקרים מצאו כי שימוש בטאבלט בקרב פעוטות פוגע במיקוד הקשב המשותף, זאת בהשוואה למשחק בצעצועים. פעוטות שהשתמשו בטאבלטים אף הדגימו סבירות נמוכה יותר להגיב לרמזים תקשורתיים.