התפתחות האינטרנט, המציע אלפי אתרים ובלוגים בנושאי בריאות ורפואה, ותוכניות טלוויזיה ורדיו המארחות רופאים, מובילים לכך שלמטופלים כיום יש הזדמנויות רבות מאי פעם, להחליט על הטיפול שלהם.
החידושים הטכנולוגיים הרחיבו במידה עצומה את הכלים האבחוניים והטיפוליים העומדים לרשות הרופאים, והרחיבו מאוד את הידע על כל המחלות המוכרות.
הזרם היומיומי האדיר של דיווחים חדשותיים ופרסומות של תרופות, מספק למטופלים הכוונה מעטה בלבד, כיצד להתייחס להכרזות על פריצות דרך רפואיות, או על סכנות מדאיגות.
והרופאים, המצוידים במיטב הכלים להדריך אותנו במים עכורים אלה, מוצאים שיש להם פחות ופחות זמן להקדיש למטופלים.
עם זאת, מטופלים יכולים להפיק תועלת רבה מתמיד מהבנת החידושים האחרונים בתחום הבריאות ומחקירת הטיפול הרפואי. “זה מחויב המציאות”, אומרת ד”ר מריסה וייס, מומחית לסרטן השד מפנסילווניה, שהקימה את אתר האינטרנט breastcancer.org. “הזמן שמקבל כיום מטופל עם הרופא הולך ומתקצר, ולעומת זאת יש כל כך הרבה על מה לדבר אתו. צריך להתכונן לפגישה החשובה הזאת”.
בין אם אתם מנסים להבין את העדכונים האחרונים בתחום הרפואה, או שאובחנתם כחולים במחלה קשה, הכללים הבסיסיים לחקר נושא הבריאות זהים.
על בסיס שיחות עם רופאים ומטופלים, להלן כמה מהצעדים החשובים ביותר שיש לבצע בחיפוש אחר תשובות רפואיות. האם מטופלים שוחים בים המידע בנושאי בריאות? או שאולי הם טובעים בתוכו?
הידיעה הועברה ע”י מערכת PharmaLine