בעולם הרפואה והביוטכנולוגיה מושקעים סכומים ניכרים במחקרי שוק, אולם על מנת שאלו יהיו מהימנים ומדוייקים נדרשות שיטות מחקר ייחודיות, אומרת נורית אברמוביץ', מנהלת מחלקת הפארמה והבריאות בקבוצת גיאוקרטוגרפיה • "לחברות תרופות, חברות ביוטכנולוגיה או סטארט-אפים בתחום אין את הכלים המספיקים כדי לבחון את תפיסות הרופאים בנוגע למוצרים השונים המשמשים לטיפול או מניעה של מחלה או תסמונת מסויימת".
חברות תרופות, ביוטכנולוגיה וסטארט-אפים בתחומים הרפואיים מנסים פעמים רבות להבין את צרכי הקהל ואופן השימוש במוצרים שהם מפתחים.
שאלות כגון מדוע רופאים מעדיפים לרשום תרופה מסוימת או למה חולים שסובלים מבעיה רפואית ספציפית יעדיפו מכשיר כזה ולא אחר – כוללות לעיתים תשובות מורכבות. עולם מחקרי השוק מציע שיטות מגוונות וחדשניות לביצוע מחקרים בתחומי הפארמה והבריאות; דרכים שבהן ניתן לקבל תשובות שיטתיות ומהימנות, תוך צמצום ההטיות השונות, כמו משיבים שנותנים לעיתים תשובות יותר אופטימיות המייפות את המציאות או להיפך תשובות המשקפות את הכעסים שיש להם על חברה זו או אחרת.