משחק מבוסס טאבלט מסייע להעריך את הכישורים הויזואליים–מוטוריים בקרב ילדים נוירוטיפיקליים ובקרב ילדים עם הפרעות על הספקטרום האוטיסטי, כך על פי מחקר חדש שפורסם באופן מקוון ב-npj digital medicine.
החוקרים, מאוניברסיטת דיוק שבצפון קרוליינה, בחנו משחק לטאבלט, בו מפוצצים בועות כאמצעי הערכה ליכולות הויזואליות-מוטוריות של ילדים צעירים.
במחקר נכללו 233 ילדים בגיל 1.5-10 שנים, 147 נוירוטיפיקאליים ו-86 עם הפרעות על הספקטרום האוטיסטי, 32 מתוכם גם עם הפרעות קשב וריכוז.
החוקרים מצאו כי ילדים צעירים עם אוטיזם פוצצו את הבועות בקצב איטי יותר, וכי יכולתם לגעת במרכז הבועה הייתה נמוכה יותר ומדויקת פחות, זאת בהשוואה לילדים הנוירוטיפיקאליים.
בקרב ילדים מבוגרים, יותר יכולות מוטוריות נמוכות, יותר נצפו בקרב הללו עם אוטיזם והפרעות קשב וריכוז.