היישום של התוכנית הרב־שנתית להתמודדות עם הזדקנות האוכלוסייה לוקה בחסר ■ מספר הרופאים הגריאטריים אינו גדל בהתאם לקצב גידול האוכלוסייה, ואין די השקעה ברפואה מונעת ■ בנוסף, אין מדיניות ממשלתית מוסדרת להכנה לפרישה מהעבודה או לטיפול בקשישים בודדים.
הממשלה כבר הכירה בחשיבות ההתמודדות של מערכת הבריאות עם הזדקנות האוכלוסייה, אבל בינתיים ההכרה מתבטאת בעיקר בהצהרות ובכוונות, ואינה מתורגמת די הצורך ליעדים מדידים ולפעולות להשגתם. דו”ח מבקר המדינה על הזדקנות האוכלוסייה, שפורסם ביום ראשון, מסמן את הכשלים העיקריים.


