מחקר חדש, שפורסם בכתב העת Nature Human Behavior, דן ביתרונות ובסיכונים, הקשורים לזמן המסכים בקרב ילדים.
בוצעה סקירת מטרייה, שבה אותרו מטה אנליזות, שפורסמו ועסקו בהשפעת זמן המסכים על ילדים.
אופי האינטראקציה, שבין הילדים וזמן המסכים הדיגיטלי, נמצא כמהווה היבט חשוב הקובע האם החשיפה מזיקה או מועילה לבריאות הילדים. לדוגמא, פלטפורמות דיגיטליות עשויות לשנות את התנהגותם של הילדים, כפי שהודגם על ידי השימוש בחשיפות דיגיטליות שונות לצרכים לימודיים. מנגד, פלטפורמות דיגיטליות אחדות עשויות לגרום לנזקים, כאשר המדיות החברתיות לרוב מוזכרות בהשפעתן השלילית על הבריאות המנטלית, בעיקר בקרב ילדים ובני נוער.
באופן כללי, הראיות מעידות על השפעה אישית של זמן המסכים בקרב ילדים, כאשר נצפית השפעה של הפלטפורמה הספציפית, כמו גם של אופן החשיפה.