הגישה המסורתית ללימוד האתיקה הרפואית שואפת לספק ידע תיאורטי בלבד, וזאת בהתאם לגישה האפיסטמולוגית (ענף במטא- אתיקה הדן בהכרת הערכים האתיים, אך לא ביישומם) המתמקדת בידע התיאורטי ולא בניסיון הרפואי – המוסרי בקרב המטפלים.
מטרת המאמר היא להציג חלופה לאופן לימוד האתיקה, שיתבסס על האתיקה המעשית. הגישה הזו מכונה "הצגת המקרה המוסרי". בזמן הדיון, מעלים המטפלים את שאלותיהם תוך כדי רב-שיח.
הצגות המקרים אינן אירועים מיוחדים, אלא חלק מובנה של הכשרה מקצועית בתוך מוסדות החינוך הרפואי.
המאמר מביא את הדוגמאות ליישום המודל שהוצג לעיל, ונותן דוגמאות מתוך הפרויקט שהתנהל בבית חולים פסיכיאטרי בהולנד.
הידיעה הועברה ע"י אנה גורודניצ'י, רוקחת אבטחת איכות תרופות וצר"פ, שירותי בריאות כללית