המנכ"ל החדש ריצ'רד פרנסיס משנה כיוון אסטרטגי ומסמן את המוצרים החדשניים של טבע כמקור הצמיחה העיקרי שלה בשנים הבאות • ד"ר אריק יוז, שמונה לראש החטיבה האינובטיבית, מספר לגלובס על התוכניות ועל המוצרים שמלהיבים אותו בצנרת • ומה חושבים האנליסטים על סיכויי ההצלחה של החברה?
בימים שבהם הייתה טבע עסוקה בהתאוששות מעסקת אלרגן הכואבת, הכריז מנכ"ל החברה קאר שולץ שהוא יתמקד בתרופות גנריות, על חשבון מוצרים חדשניים. התוכנית של שולץ, שכללה קיצוצים מאסיביים ואפילו מכירה של חלק מהמוצרים החדשניים של טבע, הצליחה להפחית את רמת החוב האדירה של החברה, וזה למעשה היה הדבר העיקרי שהוא קיווה להשיג בכהונתו.
אבל מה יהיה מנוע הצמיחה של החברה? לדברי עומרי עפרוני, אנליסט מחקר באופנהיימר, הצמיחה הייתה אמורה להגיע בעיקר מביוסימילרז, מוצרים גנריים בתחום התרופות הביולוגיות, אך הגישה הזאת עדיין לא הוכיחה את עצמה, בעיקר בשל הדחיות החוזרות ונשנות בהשקה של מוצר הביוסימילר המבטיח יומירה, שהיה אמור להיות רב המכר הבא של החברה.
מאת: גלי וינרב