פעילות גופנית הינה אמצעי מדיד למניעת עלייה במשקל לאחר דיאטה או ניתוח בריאטרי. אלו ממצאיו של מחקר חדש, שפורסם בכתב העת “דיווחים מדעיים”.
החוקרים בדקו האם פעילות גופנית במהלך התקופה שלאחר הירידה במשקל מפחיתה עלייה במשקל. בניתוח נכללו 11 מחקרי מקרה-ביקורת, שכללו 568 נבדקים, 352 חולקו אקראית לביצוע פעילות גופנית, והשאר לקבוצת הביקורת. המחקרים נערכו בין השנים 1996-2023, והנבדקים היו בגילאים 38-70. ההפחתה במשקל הושגה על ידי דיאטה או ניתוח בריאטרי, והפעילות הגופנית כללה אימוני התנגדות, אימון אירובי, צעידה, רכיבה על אופניים וצעידה במים עמוקים, למשך 12-53 שבועות.
החוקרים מצאו כי פעילות גופנית לאורך שלב התחזוקה שלאחר ההפחתה במשקל, הביאה ליתרון קל אך מובהק סטטיסטית במניעת עלייה חוזרת במשקל.


